Volg Joulz online

Joulz op Facebook Joulz op LinkedIn Joulz op Twitter Joulz op YouTube

Trots op ProRail-erkenning in categorie Spoorse koperkabels

Joulz Energy Solutions is per 26 april 2017 door ProRail erkend in de categorie Spoorse (koper)kabels. Met deze derde erkenning verstevigen wij onze positie als erkend aannemer in de railsector.

Over de categorie Spoorse koperkabels

Volgens de ProRail erkenningsregeling in de branche Kabelaannemers en Boorbedrijven behelst de categorie Spoorse koperkabels de volgende werkzaamheden waaraan voldaan moet worden:

Categorie Spoorse kabels

De werkzaamheden in deze categorie omvatten het aanleggen, verwijderen en monteren van spoorse [grond-] -kabels in koper en aluminium ten behoeve van energie en informatie. Deze omvatten: 1500V tractie-energievoedingskabels en retourleiding en aardingskabels tussen onder- respectievelijk schakelstation en bovenleidingschakelaar respectievelijk minuskast;

  • 3kV kabels [Automatische Blokkabels];
  • Seinwezen kabels [Interlokale Blokkabels en lokale seinwezen kabels];
  • Telecom koperkabels;
  • Laagspanning [voedings-]kabels.

Verder omvatten de werkzaamheden het aanleggen van horizontale kruisingen door middel van persingen tot 200 mm [subcategorie persingen S-D (A)]. Uitgesloten zijn de kabels van de energiecentrale tot het onderstation [dit behoort tot de categorie spoorse energievoedingskabels]. Uitgesloten zijn tevens alle werkzaamheden in hoogspanningsruimten van onder- en schakelstations en de montagewerkzaamheden van de kabel aan de bovenleidingpaal, respectievelijk het aansluiten van de kabel op de bovenleidingschakelaar [dit behoort tot de branche Spooraannemers].
Processen CKB: K-A; K-B1; K-B2; K-C; K-D; K-G; K-H.

railbeeldfilm uitgelicht

Proefproject

Om ProRail te laten zien dat Joulz deze werkzaamheden ook technisch kan uitvoeren is er op 18 februari een proefproject uitgevoerd tijdens een 52-urige buitendienststelling langs het baanvak Moordrecht- aansluiting – Rotterdam Alexander.

Tijdens deze buitendienststelling werd de bestaande 3kV- kabel vrijgeschakeld om zo extra lengte tussen te kunnen lassen. Ook werd er in een aantal beveiligingskabels lengte tussengelast, met uiteraard de nodige meetsessies voor en na het omlassen. Om deze werkzaamheden uit te kunnen voeren kunnen er geen treinen rijden, wat de moeilijkheidsgraad alleen maar hoger maakt omdat er een buitendienststelling dient te worden geregeld van het spoor. Verder had Joulz de verplichting om met meerdere partijen samen te werken en haar werkzaamheden te coördineren. Hieraan zijn diverse overleggen, draaiboekbesprekingen enz. vooraf gegaan. Alle werkzaamheden zijn probleemloos en naar tevredenheid van ProRail verlopen.

Gepubliceerd: 02 mei 2017


'Wij zorgen voor duurzame totaaloplossingen in complexe midden- en hoogspanning.'

Meer informatie

energysolutions

Meer informatie over onze dienstverlening
088 895 8200

Joulz Energy Solutions B.V.
Postbus 19230
3001 BE Rotterdam

Contactformulier
Vestigingen

Copyright © 2015-2018 Joulz Energy Solutions